Klantenservice 

Uw klantenservice uitbesteden om klanttevredenheid te laten groeien

Als ondernemer hoeven we u niet te vertellen hoe belangrijk het vandaag de dag is om de klant optimale klantenservice te kunnen verlenen. Communicatie vindt via een ruim aantal kanalen plaats, afhankelijk van de voorkeur van de consument. Welk kanaal hij of zij ook verkiest, men verwacht te allen tijde een snelle en adequate afhandeling. Lukt het dit te bewerkstelligen? Dan heeft uw onderneming daarmee een absolute meerwaarde. Steeds meer ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun klantenservice, opdat deze klantcommunicatie met de hoogste professionaliteit kan plaatsvinden.

Onze klantenservice als verlengstuk van uw organisatie

Zo kunnen wij ervoor zorgen dat u bereikbaar bent via de telefoon, e-mail, chat en Whatsapp. We zijn er niet zomaar om de telefoon op te nemen of een e-mail volgens een standaard sjabloon te beantwoorden, maar zien onszelf als het verlengstuk van uw organisatie. Dit betekent dat wij ons in uw bedrijf én uw klanten verdiepen. De communicatie wordt gekenmerkt door een prettige sfeer en is passend bij de opdracht. Uw klant zal niet doorhebben dat deze met een extern bedrijf spreekt.

img-02

Wanneer het u aan tijd ontbreekt

Bij de meeste organisaties is de klantenservices ondergebracht bij medewerkers die hun handen eigenlijk al vol hebben aan tal van andere taken. Wanneer dit het geval is, wordt het erg moeilijk om de juiste klantenservice te verlenen. Er bestaat namelijk niet genoeg tijd en aandacht voor de consument. En dat terwijl de klantenservice een waar visitekaartje voor uw bedrijf vormt. Een kleine misstap in dit proces kan de tevredenheid van uw consument al drastisch beïnvloeden. Wij staan zes dagen per week klaar om uw klanten middels de meest uiteenlopende kanalen van maximale dienstverlening te voorzien.

U staat aan het roer van uw organisatie, maar wanneer het om klantenservice gaat, dan heeft de consument de touwtjes grotendeels in handen. Anno nu is de klant een stuk mondiger en beslist hij of zij wanneer en op welke manier deze contact wenst op te nemen. Dit betekent dat van u een maximale bereikbaarheid wordt verwacht. Dit vergt tijd en goed opgeleid personeel. Daarom kan het een uitkomst zijn om te kiezen voor het geheel of gedeeltelijk uitbesteden van uw klantenservice. Onze medewerkers worden zorgvuldig opgeleid, daarbij uw wensen en instructies zorgvuldig in acht houdend.

Onze medewerkers weten hoe ze het visitekaartje voor uw bedrijf kunnen vormen. Wij beschikken over communicatief sterke telefonisten. Dit houdt onder andere in dat zij de telefoon op tijd opnemen zodat er bij de klant geen irritatie ontstaat wegens lange wachttijden en dat er op een rustige en verstaanbare wijze wordt gesproken. Onze medewerkers kunnen hun enthousiasme en glimlach via de telefoon hoorbaar maken, wat ook bij de klant een open houding oplevert. Bovendien weten onze telefonisten met moeilijke gesprekssituaties om te gaan en lastige vragen te beantwoorden. Gesprekken worden altijd helder en netjes afgerond.

Overweegt u uw klantenservice uit te besteden, maar twijfelt u of medewerkers van een extern bureau wel dezelfde diepteantwoorden kunnen geven als uw eigen medewerkers? Bij ons hoeft u zich hier geen zorgen om te maken. Onze medewerkers verdiepen zich in uw bedrijf en weten precies wat daar gaande is. We zijn op de hoogte van uw bedrijfsprocessen en weten zo alle vragen van uw klanten te beantwoorden. Onze medewerkers begrijpen welke oplossingen en antwoorden in het voordeel van uw bedrijf uitpakken en doen het nodige om dit te bewerkstelligen.

Niet alleen kunnen onze medewerkers uw klanten telefonisch te woord staan, we zijn ook ervaren in klantenservice middels andere communicatiemiddelen. Bijvoorbeeld e-mail. Zorgt die overvolle mailbox bij u voor stress? Wij zorgen ervoor dat uw e-mails niet onbeantwoord blijven. Ook de live chat is vandaag de dag een onmisbaar instrument geworden. Deze biedt klanten een extra service, welke u honderd procent waarmaakt wanneer u uw klantenservice uitbesteedt.

 

Natuurlijk mogen ook de Whatsapp services niet worden vergeten. Dit communicatiekanaal gebruikt men vooral om contact met vrienden en familie te onderhouden. Het feit dat uw bedrijf dit mogelijk maakt, betekent dat de gebruiker uw klantenservice als een stuk persoonlijker zal ervaren en zich ook verbondener met uw organisatie voelt. Door een Whatsapp nummer beschikbaar te stellen schiet uw bereikbaarheid omhoog. Zeker gezien het feit dat we in Nederland verzot zijn op appen. Omdat het te woord staan van klanten via Whatsapp flink wat toewijding vergt, kun u ook dit met een gerust hart aan ons uit handen geven.

 

Merkt u dat u meer uit uw klantenservice zou kunnen halen, maar hiervoor de tijd en/of capaciteit. Er wordt altijd met minstens twee personen aan uw klantenservice gewerkt, zodat geen enkel detail ontgaat. Door de uitbesteding van deze dienst zal de klanttevredenheid groeien en uw reputatie stijgen. Dit zult u op de termijn ook merken in de verkoopcijfers. Bent u benieuwd naar een op maat ingericht advies? Vraagt u dan vrijblijvend een offerte aan bij ForwardCall

 
AllEscort